ћаслик атерина |
||
«м≥ст
|
Ќ≈√≈–ќ… ѕ≥длога п≥д ногами
здригнулас¤, зденькнуло запльоване дзеркало,
недбало прикручене до ст≥ни, дверц¤та,
поскрипуючи, в≥дчинилис¤ -- перший поверх,
прињхали, виходьте. р≥т обережно переступив ≥з
зал≥зноњ п≥длоги л≥фта на непорушний бетон.
ƒверц¤та за спиною л¤згнули ≥ л≥фт захурчав,
видираючись нагору, щоб звезти до земл≥ ≥ще
¤когось заспалого мешканц¤. |
„ерез пустир
за будинком р≥т пройшов поквапом -- в≥н пам'¤тав,
¤к учора дес¤тир≥чн≥ хлопчаки закидали його з
балкону п≥дпаленими папером. јле дал≥, б≥л¤
пошти, стишив крок -- з-за рогу з'¤вилис¤ двоЇ
лобан≥в у шк≥р¤них куртках. р≥т нервово
озирнувс¤, чи немаЇ ще когось за спиною, звичайно
ц≥ типи ходили по-троЇ, але вулиц¤ була
по-ранковому порожн¤. ћоже тому р≥т не зупинивс¤. як т≥льки зблизивс¤ з лобан¤ми, метнувс¤ в б≥к, в≥д≥пхнувши ближчого дипломатом. ƒв≥ половинки його розчахнулис¤, ≥ п≥д ноги посипавс¤ м'¤тий пап≥р ≥ зошити. р≥т поб≥г, не озираючись, ≥ закрив порожн≥й дипломат лише б≥л¤ зупинки. ” автобус≥ йому вдалос¤ пропхатис¤ у куток, а пот≥м ≥ с≥сти. “од≥ р≥т передививс¤ -- чи багато загубив, пот≥м втупивс¤ у в≥кно, розгл¤даючи гол≥ дерева, ≥ машини, ¤к≥ старанно об'њжджали вибоњни на дорогах. «адумавс¤ ≥ задр≥мав. |
«будив його
неймов≥рний галас. « люку у стел≥ за руки т¤гнули
молодика у трикотажн≥й масц≥. …ого гвинт≥вка,
в≥д≥брана одн≥Їю перестар≥лою пасажиркою,
викоритовувалас¤ в даний момент дл¤ нанесенн¤
удар≥в по т≥лу нападника, ¤к ≥ чотири парасольки
≥нших пасажир≥в. р≥т закрив оч≥. —уд¤чи з
≥стеричних крик≥в, комусь зламали руку. ¬ахтер перестр≥в рота на пороз≥ школи осудливим погл¤дом. ¬≥н перев≥в оч≥ з учител¤ на годинник ≥ похитав головою. ÷е означало, що знову доведетьс¤ по¤снюватис¤ ≥з завучем через сп≥зненн¤. Ч ” нас карантин,Ч попередив його черговий. р≥т зайшов у каб≥нет медсестри. ƒоки та робила йому укол, в≥н гар¤чково спов≥давс¤, ¤к хочетьс¤ йому у в≥дпустку Ч в нормальну в≥дпустку у тихе село. Ч ™ пут≥вка у бункер √≥тлера,Ч пошуткував медсестра. Ч «авар≥ть мен≥ чаю, Ћюба,Ч попросив в≥н, заст≥баючи п≥джак,Ч ≥ дайте заспок≥йливого. ¬се одно до дзвоника лишилос¤ к≥лька хвилин. Ќаприк≥нц≥ третього уроку р≥т у в≥кно побачив танк -- в≥н спок≥йн≥с≥нько рухавс¤ вперед, на школу, вибивши вк≥нц≥-к≥нц≥в дулом скло в його каб≥нет≥. ƒ≥ти були у захопленн≥. р≥т поклав зошит ≥з лекц≥Їю на ст≥л ≥ непом≥тно вийшов за двер≥. ¬≥н побродив коридором, ≥, кожного разу проход¤чи повз закрит≥ двер≥ класу, чув тр≥ск, удари ≥ надривн≥ крики. |
ƒо к≥нц¤ уроку йому
ледве вдалос¤ вгамувати веселощ≥ учн≥в. ” в≥кно
т¤гнуло холодом, ≥ штора п≥д≥ймалас¤ п≥д стелю,
¤к в≥трило. Ќа перерв≥ завгосп вим≥р¤в в≥кно ≥ п≥шов, н≥ слова не сказавши. јле р≥т почув, ¤к в≥н бурчить соб≥ п≥д н≥с про слабосилих, ¤ким не вистачаЇ см≥ливост≥ л¤гти грудьми на амбразуру. ѕрибиральниц≥ загр≥бали в≥никами скло. «а п≥вгодини до к≥нц¤ останнього уроку н≥зв≥дки наросло ревище, в≥д ¤кого шибки голосно задеренчали, чорна т≥нь з натугою переповзла через дах, ≥ роз≥рвалас¤ червоним сплеском у шк≥льному двор≥, разом ≥з землею п≥дн¤вшись ≥ опавши. « в≥кон навколишн≥х будинк≥в дощем сипалос¤ скло. «авила сигнал≥зац≥¤, пот≥м пожежн≥ машини, ≥ школа спуст≥ла -- д≥тей в≥дпустили подивитис¤ на видовище. р≥т виколупав ≥з пальц¤ шматок скла ≥ побр≥в у медпункт робити перев'¤зку. Ч Ќе можу,Ч плакавс¤ в≥н медсестр≥ Ћюб≥ м≥ж обробкою перекисом водню ≥ бинтуванн¤м,Ч не витримаю. Ќ≥¤ких сил б≥льше немаЇ. ≤ н≥¤коњ перспективи. ’оч бийс¤ головою об ст≥ну. „ому не можна просто пройти вулицею спок≥йно? Ќав≥що мен≥ навики кулачного б≥йц¤, ¤кщо ¤ не хочу битис¤? Ќу не хочу ¤ бути героЇм. Ќу такий ¤ ? негерой. ўо робити? ¬текти? уди? Ќе буду грати в так≥ ≥гриЕ Ћюба гладила його, ¤к дитину, по спин≥ ≥ вт≥шала. уди вт≥кати? Ќ≥куди. “реба жити, вижити. ј дл¤ цього сл≥д мати навики кулачного б≥йц¤. ” нього просто нерви. “аке ≥ у нењ буваЇ. ÷е пройде. “реба просто пристосуватис¤. ўо ж поробиш? Ќу що ж тут поробиш, пане вчителю? |
|
ћ≥н≥ми | ћайстер лаб≥ринту | –омантик на сел≥ | азочки | ѕросто так ≥стор≥њ | —татт≥ | ¬≥рш≥ | ѕереклади |