Маслик Катерина |
||
Зміст |
Мамусь, ти не ревнуєш? Справді не ревнуєш? Знаєш, у твого Юри є любовниця. Правда. Ми їх з Ігорком бачили. Така тітка... Вони ходили якось вдвох, а ми бачили. Та ми на твоїй стороні, не бійся. Ми з Ігорком. У нас комплот. Ми з тобою та Ігорком його перехитруєм. Хочеш? Ми йому зіпсуєм побачення. Ми вже все придумали, мамусь. Так гарно придумали! Він буде одягатися на побачення, такий красивий, а ми до нього підходимо і кажем жалібно-жалібно: Юра, відкрий кока-колу, ми не можемо. А пляшку збовтаєм. Він відкриває — бум — кока-кола на нього. Він же не піде мокрий на побачення? Або нє, ми йому скажем: збовтай пляшку, вона краще відкривається. Він збовтає — і мокрий. Ми багато ще чого придумали. Тільки ти купи нам пляшку кока- коли. Таку велику, щоб на нього більше вилилось. Купиш, мам? Мамусь?! |
Синій теплий вітер, у шапці вигрітий. На білому піску берега, що відтінила його ультрамаринова тінь моря з-над горизонту, сидить старий. Беззубо плаче. Ріллею щік біжать сльози, а пісок вплітається у складки його одягу. Старий котить його пальцями, несвідомо поціловуючи, пісок шелестить, наче плаче з ним. "Господи, прости мені, Боже." Про кожну піщину, дрібку сорому чи бруду. Шелестить і котиться пісок, набігає хвилями на пам'ять. Просить старий собі милості. |
Відкладаєш роман, викрути
мережива, задмеш нічника, лежиш за завіскою і
прислухаєшся. Плазує тиша. М'якими лапами,
нашорошено, лячно. Цокотять кігтики долівкою.
Тягнеться вода з крану нудною, як біль,
безкінечною краплею. Важко підводить голову кіт,
дослухаючись, ловить очима з ряскою повний
місяць у своєму кутку з підвіконня. Ніч пелехатим
черевом тиснеться до вікон, не по-людськи зле
усміхається, розтягаючи кутики на щоку.
Терпко-зелені два ока, як два мідні місяця у
солоній воді. |
Я сама. Як багато хто до
мене. Як ті, хто сумував колись і десь — я сама.
Так було і так буде далі. |
Одна вулиця у місті. Час від часу
нею ходиш — то вперед, то повертаєшся. Навпроти
крокує твоє відображення — мутне і непевне, у
склі старої вітрини навпроти. І от, коли набридає
одноманітність, хтось з'являється в кінці вулиці.
Здалеку іде назустріч, ти несвідомо вирівнюєш
крок по його широкому ритму. І помічаєш
однаковість одягу і зросту, а потім однаковість
кроку помічаєш. На площину відзеркаленої вулиці
набігає тінь двох схожих постатей, що повільно по
прямій сходяться. І коли між вами два кроки, ти
бачиш півкроку розходження між вами. |
Вночі є щур і людина. Коли
світло, їх не розпізнати. Щур натягає нитяну
шкірку, ховаючи лускатого хвоста в великого
портфеля, біжить до установи, влаштовує,
підписує, вирішує щось, радісно поблискуючи на
секретарок окулярами. Він чує атмосферу кожного,
його вуса жадібно їжаться, коли нанюхає свого.
Щур полохливий, коли один, він не кусає, а
прикусює злегка, насуваючи на запах крові
рухливого писка. А вночі він сам, вночі він не
криється. Він лише прикидається, що спить, щури не
сплять, вони паскудять кривдників і повискують
від задоволення. |
Ви думаєте, вони звичайні, а
то творці легенд. Щось з їхніми очима — вони
бачать удалину, не розрізняючи речей
безпосередньо. Тому суть не в тім, що вони бачать,
а що бачити хочуть. Їхній погляд — то зіниця,
обернена у глибину черепа. Вони каліки, як і
кіклопи. Вони мрійники, вони іроніки, глибше них
ніхто себе не висміє. Вони остерігаються кінцем
ноги торкатися вуличного бруду. Вони впевнені, що
відкриють нові істини, принесуть нове розуміння,
створять новий світ. Вони так і називаються —
творці — poetos. Вони у гордості суперечать Богу, а
самі лише творці легенд. |
Скляні джунглі | Майстер лабіринту | Статті | Вірші |